lørdag 12. oktober 2013

Kull 2: 16 dager gamle. Photoshoot med 15 stykker er ikke helt lett...

Jeg tenkte jeg skulle ta noen fine gruppebilder av ungene i dag, både til bloggen og til finn-annonsen. Jeg rigget opp til photoshoot med fin bakrunn og det hele, kuttet opp agurk og gulost og la alt til rette for at de små skulle ha det bra på "settet". Dere som har prøvd å fotografere 15 hamsterunger på 16 dager vet sikkert at dette ikke fungerer særlig bra, og nå vet jeg det óg.

Da jeg fotograferte kull 1 var de 13 dager gamle og poserte som små engler. Dette var rett før de hadde åpnet øynene, og de var fortsatt litt for små til å skjønne at det gikk an å ta med seg maten de fikk servert. Denne gjengen derimot ville ikke stå stille noe sted. Ostebitene og agurbitene tok de bare med seg i munnen eller kinnposene, og så rulset de fornøyd videre. Helt håpløst når man skal ta bilder av mer enn én unge av gangen. Menmen. Her er resultatet, og til slutt noen bilder fra buret i dag (henholdsvis før og etter burskift). Har de ikke blitt helt utrolig nydelige?
16 dager gamle: Alle sable og silver sable-ungene; (uten rekkefølge) Bebi, Belize, Bea, Bonnie og Bronx. Alle reservert eller holdt av for reservasjon. 
16 dager gamle. Fra venstre: Min dyreverdens Bellona (silver sable banded jente, reservert), Min Dyreverdens Barney (silver sable banded gutt, reservert) og Min Dyreverdens Blomst (sable banded jente, reservert).

16 dager gamle. De lyse jentene, fra venstre: Min Dyreverdens Bellie (ivory banded jente, TIL SALGS), Min Dyreverdens Berlin (cream banded jente, TIL SALGS), Min Dyreverdens Blanca (ivory helfarget jente, TIL SALGS) og Min Dyreverdens Brassica (ivory helfarget jente, TIL SALGS). 
16 dager gamle. De lyse gutta, fra venstre: Min Dyreverdens Bentley (søker fôrvert, vurderes beholdt), Min Dyreverdens Beckham (cream banded gutt, reservert) og Min Dyreverdens Blitz (ivory banded gutt - som pappa Archie, TIL SALGS). 
16 dager gamle: Søtinger som spiser ost.


16 dager gamle. Dette var dessverre eneste måten å få tatt bilde av alle 15 med mamma. Se på den gjengen 'a!
16 dager gamle: Første ordentlige burskift. Nye matskåler som er lettere for ungene å nå er satt inn. Det er helt utrolig hvor fort maten blir borte med 16 små mager i ett og samme bur.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar