mandag 17. mars 2014

Kull 3: 15 dager gamle - Photoshoot med mamma Ellie

Jeg ble bitt av fotobasillen etter lørdagens photoshoot, så da ble det én til i dag - denne gangen med mamma Ellie. Det er jo så koselig å ha bilder av dem sammen til senere!

I går - da ungene feiret 2 uker - tok jeg vekta på alle sammen, men rakk ikke å legge den ved i gårsdagens post. Dette er hva ungene veide i går: 

Min Dyreverdens Chloé 34 g. Min Dyreverdens Calvin 34 g. Min Dyreverdens Clementine 33 g. Min Dyreverdens Carly 31 g. Min Dyreverdens Calexico 31 g. Min Dyreverdens Chino 17 g.

Minsten veier akkurat halvparten av sine større søsken. Ellers må jeg si at opp mot 34 g. er ganske mye for en 14 dager gammel hamsterunge, men det er heller ikke så rart med tanke på at disse ungene har store foreldre, og også er del av et "lite" kull (med tanke på kull 2 som var på 15 stykker). Både mamma Ellie og pappa Archie har en gjennomsnittsvekt på 180-190 g., noe som er større enn de fleste syriske hamstere i Norge (ca. gjennomsnitt ligger på 150 g). Dermed får de også store og fine unger!

Dagens bildedryss!

15 dager: Mamma Ellie med ungene sine! Brokkoli er godt for store og små! Alle ungene er med på bildet: Helt bakerst sitter Calexico (silver sable) og Carly, deretter (f.v.) Clementine, Chloé, Calvin og Chino foran Ellie. 
15 dager: Søteste gjengen!

15 dager: Min Dyreverdens Chloé (venstre) og Min Dyreverdens Carly. 
15 dager: Min Dyreverdens Chino er den eneste av ungene som enda ikke har åpnet øynene helt, noe som ikke er så rart. Fordi han fra fødselen av var liten av vekst har han hele tiden vært litt bak de andre i utviklingen. 

15 dager: Min Dyreverdens Calvin. 
15 dager: Fine store små. 
15 dager: Måtte legge ved dette bildet jeg tok helt til slutt. Min Dyreverdens Chloé sitter og spser brokkoli i hånden min. <3

1 kommentar:

  1. Hahaha, ååå, det siste bildet var et skikkelig blinkskudd! Chloé ser ut som hun ber til høyere makter :'D

    SvarSlett