fredag 13. desember 2013

Gledelig gjensyn med kull 2: Del 1

Hei dere!

Som nevnt har jeg jobbet med en oppdateringspost på kull 2 en stund nå, men det er ikke bare bare å få den ferdig. Det tar selvsagt litt tid før jeg får svar og bilder og fra alle 14 hamstereierne, men siden jeg har fått oppdateringer på en del allerede, så starter jeg med dem. Håper dere synes det er like koselig som meg å lese om hvordan de små nurkene har det nå.


Min Dyreverdens Brassica (Pippi)

Pippi og Emma (6)
Brassica heter nå Pippi, og hun har blitt en riktig stor og fin hamsterjente! Hun var som liten en av de største ungene i kullet, så det burde jo egentlig ikke komme som en overaskelse.

Pippi bor hos en familie med to dyrekjære barn som lar henne leke med alle de beste lekene deres. Pippi får både kjøre Barbie-bilen til Emma og seile på de syv hav i Kaptein Sabeltann-skuta til Casper.

Pippi er snill og god mot alle hun møter, og ellers en aktiv liten jente. Hun har et stort bur med mange egne leker, og en løpeball hun har blitt glad i.

Tusen takk for koselig oppdatering med mange fine bilder, Benedicte!



Pippi og Casper (4 1/2)


Min Dyreverdens Barney (Rufus)

Minstemann i gjengen, velse Rufus, har vokst seg til og blitt en stor og god gutt. Han blir godt passet på av matfar Elias på 11 år. Elias forteller at Rufus er superaktiv og elsker å klatre, og er både høyt og lavt i og utenfor buret når han er våken. Han er blitt en tam og rolig hamsterkar som elsker å sitte på skulderen til Elias.

Jeg har også fått høre at Rufus har fått seg egen julekalender! Dét er hamsterluksus, det!

Tusen takk for oppdatering, Elias og Monica!



Min Dyreverdens Blitz

Fine Blitz som liknet på pappa Archie på en prikk har bare blitt enda likere med alderen! Han har også beholdt navnet sitt, og lever i dag det gode hamsterliv i buret som nå har fått eget skilt med "Blitzhuset" påskrevet. Familien til Blitz forteller at han allerede har blitt et høyt verdsatt familiemedlem. Han liker godt å bli tatt opp og sitter gjerne pent i armkroken for litt kos. Matfar Mads på 11 år har fulltidsansvaret for Blitz, og sørger for at han alltid har rent bur og ny mat. Noen av matfavorittene til Blitz er blant annet gulrøtter, agurk og eple. 

Tusen takk for oppdatering, Mads og Lene!
En liten Archie-miniatyr!

Becky
Min Dyreverdens Bellona (Becky) og Min Dyreverdens Beckham (Odin)

To av ungene fra kull 2 var så heldige å få flytte til samme hjem. Siden de er bror og søster ser de ikke så mye til hverandre, men de merker kanskje hverandres nærvær likevel.

Wenche kan fortelle at både Becky (Bellona) og Odin (Beckham) har det bare bra om dagen. De har begge store og fine hjem med god boltringsplass, og begge spiser godt og vokser seg store og gode. Becky har blitt en racer i løpehjulet sitt, mens Odin er av det mer bedagelige hamsterslaget som gjerne sover litt ekstra lenge om morgenen (kvelden).

Tusen takk for bilder og oppdatering, Wenche!
Odin

Helt til sist - bare for å gjøre minnestunden komplett; her bilder av de fine fem ungene da de var 3 uker gamle og fortsatt bodde sammen her hos oss (klikk for større bilde).

Lik Min Dyreverden på Facebook for oppdatering om nye blogginnlegg! :-)
Brassica/Pippi - store bildet til venstre, Barney/Rufus - lille bildet øverst til venstre, Blitz - lille bildet øverst til høyre, Beckham/Odin - lille bildet nederst til venstre, Bellona/Becky - lille bildet nederst til høyre. 

1 kommentar:

  1. For et koselig innlegg! Gleder meg allerede til å følge ditt neste kull :)

    SvarSlett