mandag 13. mai 2013

Kull 1: 16 dager - Mye har skjedd!


Hei dere!

Hele tre dager må være det lengste bloggoppholdet jeg har hatt siden ungene ble født. Jeg var bortreist nå i helgen, og da jeg kom hjem igjen - nøyaktig to døgn senere - så var det mye som hadde skjedd med de små! Alle er friske, raske og aktive, og alle ser nå ut som skikkelig minihamstere. De har lagt på seg mye, pelsen har vokst, øynene er helt åpne og de har til og med lært seg å drikke av drikkeflasken og løpe i løpehjulet mens jeg var borte. Her gjelder det med andre ord å ikke gå glipp av en eneste dag.

Baileys var virkelig lettet over å se meg igjen, og kunne ikke vente med å bli tatt opp. Som hun av og til gjør klatret hun opp i hånda mi og oppover armen min da jeg tok den ned i buret. Så fikk hun løpe rundt i løpeballen sin en stund, etterfulgt av en sofatur hvor hun prøvde å grave seg gjennom samtlige sofaputer.

Ungene derimot var litt skeptiske, men godtok at jeg løftet og tok på dem. Problemet nå er bare å lære dem å sitte stille (eller, så stille hamstere kan sitte) i hånda, uten å hoppe ned. De to flinkeste var Avalon og Addelyn, så jeg håper de blir gode forbilder for sine søsken:) Jeg gleder meg skikkelig til å begynne å temme dem hver dag fremover. Målet er jo selvsagt at alle skal bli like gode og tamme som Baileys. Archie er tammere nå han også, men ikke på langt nær en like stor kosegris som Baileys.

I dag prøvde jeg å ta bilder av ungene. Rigga opp til skikkelig photoshoot med steiner og tøyblomster og lilla duk. Men det var helt nyttesløst å få ungene til å stå stille og spise salaten og osten jeg ga dem. Siden siste photoshoot for tre dager siden har de jo begynt å stappe all maten de får inn i kinnposene sine i stedet for å spise den med en gang, og de har dessuten fått et utpreget konkurranseinnstinkt, som gjør at de samler så mye mat de kan (les; stjeler alle andres mat), før de prøver å finne veien bort fra søskenflokken. Og da blir det ikke mange gode gruppebilder igjen. Men her er altså resultatet:

Fra venstre: Min Dyreverdens Altea, Min Dyreverdens Alma, Min Dyreverdens Alva og Min Dyreverdens Addelyn.

Addelyn lukter på blomstene:) Altea i bakgrunnen.

Fra venstre: Alma, Altea (øverst), Alva (grå) og Addelyn.


Hele helfarget-gjengen. Jeg må desverre innrømme at jeg ikke kan se forskjell på de fire golden agouti'ene uten å ta de opp og sjekke kjønn. Men det er altså to gutter og to jenter - én gangske liten gutt og én liten jente, og én stor gutt og én stor jente. Men vanskelig er det å se det på bildet. Avalon (grå) sitter i midten, ellers er det altså Amber, Antonin, Avigail og Amadeus.

Baileys ute med Avalon, Avigail, Antonin og Amadeus (en av dem ikke med).

Hele gjengen! At to hamstere (Archie og Baileys, altså) på så kort kan få til det her, er et lite mysterium for meg. Men nydelige er de!

Det ble også bursikft og ommøblering i dag.

Noe som endte med at flere av ungene ikke helt skjønte hvor redet var lenger, så de la seg i og bak matskålen.
Med litt ny klatreinnredning og diverse.

Ingen av ungene er reservert enda, så det er bare å ta kontakt hvis du er interessert i noen av ungene. Les mer HER.

/Marie

2 kommentarer:

  1. Overdose av cuteness! Stilig setting med blomster og steiner, elsker bildet av Baileys som snuser på blomsten.

    SvarSlett