mandag 29. april 2013

Kull 1: Dag 3 - de første bildene!

Hei dere!

I dag tidlig bestemte jeg meg for å ta de første bildene av bebisene. Siden Baileys har tatt morsrollen med knasende ro, og så mye omsorg og tålmodighet jeg ikke visste en hamster kunne ha, følte jeg meg endelig trygg på å ta en ordentlig kikk nedi redet. De andre gangene har jeg bare vippet taket opp mens Baileys var ute og spiste, men nå tok jeg av hele taket mens jeg matet Baileys med litt egg og grønn paprika. Jeg prøvde å telle ungene da jeg matet henne, og så med stor lettelse at alle åtte fortsatt var der. Men! Det jeg ikke så, som jeg ser på bildene nå - er jo at det slettes ikke er åtte bebihoder, det er ni! Vi har ni unger! Det er jo helt herlig:) Samtidig blir jeg litt stressa ved tanken på at jeg må oppdrive så mange gode hamsterhjem på litt over én mnd. Men jeg må jo bare krysse fingrene for at dette går bra.

Ungene har også begynt å få pigmenter i huden, og litt til min skuffelse ser det ikke ut som om det er så mange små Archie'er i dette kullet. Det er kun én jeg er i tvil på om kanskje kan bli lyshåret. Ellers er nok de andre golden agouti helfarget som sin mor, og noen er golden agouti banded - litt gener fra mor, og litt fra far, altså (Archie er ivory banded - som betyr at han er lysbeige med et hvitt "bånd" rundt magen).

Er dere klare for bilder (av varierende kvalitet, riktignok)?

Mamma Baileys er trøtt, men sulten. Jeg har på meg sterile plastikkhansker i frykt for å etterlate lukten min i nærheten av
reiret. Det kan hende jeg overdriver littegrann som førstegangs hamsterbestemor.
Småttinger!<3
Her ser man tydelig at ungene har begynt å få pimenter i huden. Den eneste jeg kan se som ikke har blitt mørk er
ungen helt øverst til venstre, men på de andre bildene er det ikke så tydelig, så jeg er usikker.
Alle 9 bebisene på samme bilde! :) Nr. 1 er tydelig golden agouti banded, mens nr. 6 er jeg usikker på om blir lys, eller
i hvert fall lysere enn sine søsken.

Hva synes dere om de søte små? Noen tanker om farger el.l.?

/Marie

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar